- Overraskende, men gledelig resultat

Postet av Marius L. Larsen den 12. Jan 2022

Dette svarte våre følgere på undersøkelsen levert av Tiller Media, og dette svarer mediaansvarlig.

Tiller Media består av én person. Antall ansatte i Norges største mediehus er over 400.


Mediaavdelingen hadde i forrige uke en liten spørreundersøkelse som tok omtrent 90 sekunder. Den baserte seg på dekningen i sosiale medier, om man var fornøyd med det som gjøres av én person og om det var ønskelig med andre metoder i form av konkrete spørsmål.

Nærmere 160 stk besvarte spørsmålene i den anonyme undersøkelsen, og der var det også noen overraskende resultater.

Tiller Media har lenge fokusert på selve kampopplevelsen. For våre eldste lag og i øvrige viktige kamper, så kommer det ut forhåndsomtaler som tar for seg motstanderen, kamptropp og annen viktig informasjon, i tillegg til kamprapporter og oppsummeringer.


Dét er veldig viktig for folket, ifølge undersøkelsen, for dette ble fasiten:

- 92 % var fornøyd med dekningen i sosiale medier
- 2/3 var fornøyd med at kamper blir oppdatert på Twitter
- 8/10 ville ha kamprapporter og oppsummeringer på tillerfotball.no
- 5,1 % mente at forhåndsomtaler ikke var relevant
- 85 % ville ha fotoalbum fra kamper
- 80 % ønsket vannmerke på bilder


Et tydelig tegn

Når resultatet har lagt seg, har mediaansvarlig Marius Larsen følgende å si om undersøkelsen han selv valgte å gå offentlig med.

- Det var ønskelig å finne ut noen ting før man ble tatt igjen av tiden. Jeg trodde kanskje at forhåndsomtaler, kamprapporter og oppsummeringer av uka var på vei ut, men så feil kan man ta. I tillegg var det kanskje overraskende at vannmerket på bilder ønskes å bestå som et tydelig kjennetegn, men det tyder på at den jobben som har blitt gjort de siste årene har satt sine positive spor. Det er selvfølgelig veldig gledelig, forteller Larsen.

På den mer konstruktive delen, var de aller fleste fornøyd med dekningen slik det er i dag. Men det var ønske om blant annet flere intervjuer og mer bruk av video, der spesielt TikTok skilte seg ut. I tillegg var det et naturlig rop om at flere lag skal skinne i sosiale medier.

- Det er vanskelig å være flere steder til samme tid, så vi er helt avhengig av at personer som tilhører lagene hjelper oss med både tekst og bilder. Får vi til dette sammen, kan det bli kjempebra.

- Vi tar alle tilbakemeldingene til etterretning, og vi takker samtidig alle som tok seg tid til å besvare spørsmålene. Nå gleder vi oss til nye lettelser kommer og vi kan utøve idretten på en vanlig måte, sier den ansvarlige.


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.